maandag 7 mei 2018

Amber Brantsen viert weekend met het overwinnen van een paar mentale barrières in de sportschool


Amber Brantsen viert weekend met het overwinnen van een paar mentale barrières in de sportschool

Eindelijk Weekend

Het weekend is begonnen. Dat viert NOS Journaal-presentator Amber Brantsen (28) met het overwinnen van een paar mentale barrières. Héérlijk.

Er was even een wenkbrauw opgetrokken voorafgaand aan deze editie, want Journaal-collega's Simone Weimans en Dionne Stax hadden we voor de rubriek ook al in de sportschool bezocht. Mogen ze van de baas soms niet meer als Henny Stoel op de stoel, áls ze al zittend presenteren?

Moet zelfs wereldleed tegenwoordig worden voorgelezen door een #fitgirl? Neen, het is toeval, zegt Amber, ze staat hier niet voor de lijn, maar voor de pijn: 'Als ik de volgende dag geen spierpijn heb, ben ik teleurgesteld.'

Ze sport met personal trainer Jan-Wouter, een voornaam die heel andere dingen suggereert dan deze eigenaar van een tattoo sleeve en een pitbull. Het resultaat van vijf tot zes keer per week sporten is een pupil 'met de mooiste rug van de publieke omroep'. En spierballen. En een taille van nul centimeter.

Ja, ze is verslaafd en competitief ook nog, hijgt ze terwijl ze een vrachtwagenwiel à 130 kilo optilt en omklapt, 'maar het is ook een mentale uitdaging. Dan denk ik: dat red ik niet, dat kan ik niet, maar dan lukt het toch. Dat is lékker.'

Wat ze hier doet heet Crossfit, een kruising van atletiek, gymnastiek en krachttraining. Denk in de richting van Amber die een deadlift doet, of zich opdrukt in de ringen (dat is het gymnastiekgedeelte, dus niks geen gezellig apenkooien). Zwaar, kortom, en daarom heeft ze ook nagellak op: 'Dat leidt af van mijn handpalmen, die zitten onder het eelt en soms ook bloed.'
Dus mocht u zo'n ongezellige Twitteraar zijn die na het Journaal commentaar heeft op haar uiterlijk ('Als je een vrouw bent die op tv komt, gaat het alleen maar daarover, heb ik gemerkt. Haar, make-up, jurkjes, dik, dun, lang, kort, hakken of niet - het is altijd dat, nooit de inhoud'), pas op als u minder dan 130 kilo weegt. Ze zal het niet doen, maar ze kán het wel.

Bron: Volkskrant.nl
Door: Carolien Spaans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten